Friday, April 2, 2010

MACAM-MACAM CITA

2 minggu lepas aku ada g royal bintang hotel kat seremban tu g tgk road show sime darby...act,aku g ngan mak aku...aku ingatkan g tgk2 mcm pameran ke apa...so aku pon ikot jela...sampai2 je kat sana kena dgr 1 taklimat about kolej sime darby...pas taklimat tu habis je mak aku terus isi borang n bayar kat orang tu...aku tanya mak aku napa bayar kat org tu...then,mak aku cakap dia nak aku blaja kat sime darby...diploma in nursing...act,aku x minat langsung kos ni tapi nak wat macam mana kan result pon cukup2 makan je...bila difikir2kan balik btol jugak cakap mak n ayah aku tu...skarang ni dah x leh nak memilih sangat coz saingan makin ramai n takut x dapat keja nant...lagipon skarang ni nurse sangat diperlukan...x pela..aku redha je kalu dah ini yg Allah tetapkan utk aku...lagipon aku x nak kecewakan mak n ayah aku yg dah bayak berkorban utk aku selama ni...n aku x nak wat diaorg kecewa lagi...smlm offer letter sime darby tu dah pon sampai...macam2 yg aku kena wat sebelom g lapor diri pada 30 april nanti...huhu...rasa cepat sangat masa bergerak skarang ni...kalu dulu tu,nak habiskan 1 hari pon rasa lama sangat...tapi napa bila aku dah confirm masuk sime darby masa berlalu terlalu cepat...skarang ni mcm2 rasa ada...xcited,takut,sedih,happy n macam2 lagi la...x tau nak cakap mcmana dah...tapi apa yg penting aku rasa sangat sedih coz terpaksa berjauhan daripada keluarga,kwn2 n suma la...tapi x pela...aku rasa ini merupakan 1 pengorbanan utk aku tunjukkan pada suma org....untuk pengetahuan suma aku sebenarnya nak sangat tunggu offer letter ipta tapi x de rezeki kot...x pela...aku akan buktikan kat suma org yg aku leh wat walaupon aku x minat bidang ni...

0 comments: